Even voorstellen

wie heeft wat in zijn of haar garage staan ?

Moderator: Youk

Volvofan
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2024, 12:09

Even voorstellen

Bericht door Volvofan » 12 sep 2024, 11:47

Hallo, ik ben Ivo Philips, geboren en getogen in Keerbergen en al sinds mijn kindertijd gefascineerd door Volvo.
Ik herinner me dat mijn nonkel altijd Volvo reed en bij regelmaat naar een familiefeest kwam met een nieuwe 144, 244.

Mijn ouders hadden niks met auto’s en kochten wat er op dat moment in het budget paste en welke garage hen aanstond, zo hebben ze meer dan 50 auto’s gehad, van Opel, Citroen, Fiat, Toyota, Nissan, DAF, Renault, Mazda en nog veel meer.

Toen ik in 1991 eindelijk mijn eerste Volvo kon aanschaffen was het een 240 estate MY87 diesel met 125.000km, gekocht bij Volvo Pardon in Kampenhout.
Die auto heb ik tot 2000 gereden en toen stond de teller op net geen 300.000km.
De auto is toen ingeruild wegens roestproblemen en omdat ik een leaseauto kreeg.
Een Volvo paste helaas niet in het leasebudget, dus heb ik Opel Astra en Mazda 6 gereden tot 2008.
Toen erin gelukt om een auto vergoeding te krijgen in plaats van een lease auto en direct een V70N gekocht, MY06 met amper 35.000km is de mooiste kleur (Blackcurrant) met oak interieur.

Deze auto laten voorzien van een standkachel en black chrome Thor velgen.
In 2012 is er nabij Schiphol een VW Bora door rood licht gereden en knalde in de zijkant van de V70, gevolg economisch total loss.

Doordat ik snel een andere auto moest hebben een XC60 D3 AWD gekocht van 1 jaar oud, maar zwarte kleur binnen en buiten kon me niet bekoren en ook comfort viel me tegen tov de V70N, dus na amper 2 jaar ingeruild voor een XC70 D3 AWD, ex-Volvocars auto.

Deze was denkelijk mijn beste Volvo ooit en heb die in 2019 ingeruild voor en S90 D4 wegens de groei van LEZ zones en ik bang was dat we auto niet meer gingen kwijt geraken en Antwerpen niet meer in konden.

De S90 is er nu nog maar de slijtvastheid van het interieur valt me erg tegen, de witte verf op het stuur en de deurhandvaten slijt erg snel en ziet er echt niet meer uit na amper 50.000km.

Mijn vrouw heeft in 2010 een C70 2.0d nieuw gekocht, maar wegens aanhoudende ontevredenheid met de Powershift automaat, na amper 18 maand ingeruild voor een C70 D3 met geartronic, deze auto hebben we nog steeds en gaat nooit meer weg.

Na onze 2e Zweden reis in juni dit jaar begon het te kriebelen om een oldtimer Volvo erbij te nemen als hobby, mijn zoektocht ging naar een 240 (nostalgie naar mijn MY87) maar mijn vrouw vond een Amazon mooier, na wat opzoekwerk ben ik overstag gegaan en een Amazon 122S uit 1965 gevonden, origineel NLse auto en redelijk goede staat.

Deze wil ik als hobby opknappen.
Inmiddels als benzinetank vervangen, velgen en banden, stoelbanden, kussens voorstoelen, ruitensproeier bestuurderskant, rubbers aan de ramen.

We hebben al deelgenomen aan de babbelavond in Koningshooikt en de Antwaarpse Volvo tour en nu zondag komen we ook naar Aalst.

Groetjes aan iedereen

Ivo & Martine
Bijlagen
IMG_1107.jpeg
(2.82 MiB) 17 keer gedownload
IMG_1634-compressed.jpeg
(461.07 KiB) 12 keer gedownload
IMG00553-20120225-1016.jpeg
(968.99 KiB) 14 keer gedownload
IMG_1031.jpeg
(198.76 KiB) 12 keer gedownload
IMG_0004.jpeg
(84.3 KiB) 13 keer gedownload
240GL MY 1987.jpeg
(99.55 KiB) 13 keer gedownload

Plaats reactie