invoer vanuit Nederland
- Volvodiesel
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:28
- Locatie: Oordegem
Re: invoer vanuit Nederland
Als een auto ingevoerd word uit een eu-land is een gelijkvormigheidsattest niet meer nodig!!
http://www.autofans.be/nieuws/overheid/ ... se-keuring
Op de hoogte blijven van de regelkes he mannen!!
http://www.autofans.be/nieuws/overheid/ ... se-keuring
Op de hoogte blijven van de regelkes he mannen!!
164 Overdrive B30A 1970 / 242 DL B19A 1979 / 244 GL D24 1986 / 744 GLE D24T 1987/ XC70 D5244T10 2010
Re: invoer vanuit Nederland
Dat is best wel een goede evolutie!
Re: invoer vanuit Nederland
Dan zou in dit concrete geval de beste optie zijn om de Nederlandse importprocedure met betrekking tot de Canadese 780 te vervolledigen en in Nederland effectief op kenteken te laten zetten. Vervolgens het voertuig vanuit Nederland naar België importeren.
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..
Re: invoer vanuit Nederland
Is wel het veiligst, en spreek af dat de verkoper die Nederlandse in orde maakt
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: invoer vanuit Nederland
Ik heb er nog 1 staan ... Is een Belgische wagenPieter schreef: En is er geen 780 in België te vinden?
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
Re: invoer vanuit Nederland
staat hier ook al een gekeurd en al voor dagelijks gebruik.
Re: invoer vanuit Nederland
Foto, foto, nog een foto .......
360GLT (1983) / 240GLT (1984) / 960TDIC (1994) / S90 3.0-24V (1996) /C70 (1998) / V70R (1997) / S70R (1998) / 244 Turbo (1983) /
244 Turbo (1983) / 244 Turbo (1984) / 244 Turbo Intercooler (1984) / 240GL (B200F - 1992) / V40 TDI (2000) / 440 Turbo (1996)
244 Turbo (1983) / 244 Turbo (1984) / 244 Turbo Intercooler (1984) / 240GL (B200F - 1992) / V40 TDI (2000) / 440 Turbo (1996)
Re: invoer vanuit Nederland
Ik denk dat foto's in een ander topic thuishoren en we deze van de topic-starter niet nodeloos hoeven te vervuilen
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..
Re: invoer vanuit Nederland
Dag allen,
dank voor de antwoorden. Heeft iemand ervaring met de invoer van een NL auto sinds september 2013? En: of sinds september 2013 keurstations en DIV op dezelfde lijn zitten? (de reacties op het bericht van autofans.be geven weinig hoop).
Anders wordt het inderdaad als oldtimer rijden, en met veel tijd en geduld een attest zien te krijgen.
(heb een keuring "alleenstaand geval" gedaan met een duitse Rover nadat de importeur niet meer bestond (en het merk evenmin), dat was behoorlijk snel gebeurd, en zonder talloze keren op en neer te rijden).
dank voor de antwoorden. Heeft iemand ervaring met de invoer van een NL auto sinds september 2013? En: of sinds september 2013 keurstations en DIV op dezelfde lijn zitten? (de reacties op het bericht van autofans.be geven weinig hoop).
Anders wordt het inderdaad als oldtimer rijden, en met veel tijd en geduld een attest zien te krijgen.
(heb een keuring "alleenstaand geval" gedaan met een duitse Rover nadat de importeur niet meer bestond (en het merk evenmin), dat was behoorlijk snel gebeurd, en zonder talloze keren op en neer te rijden).
Re: invoer vanuit Nederland
@Rudde : zie garage, witte 780
Re: invoer vanuit Nederland
03-780 schreef:Dag allen,
dank voor de antwoorden. Heeft iemand ervaring met de invoer van een NL auto sinds september 2013? En: of sinds september 2013 keurstations en DIV op dezelfde lijn zitten? (de reacties op het bericht van autofans.be geven weinig hoop).
Anders wordt het inderdaad als oldtimer rijden, en met veel tijd en geduld een attest zien te krijgen.
(heb een keuring "alleenstaand geval" gedaan met een duitse Rover nadat de importeur niet meer bestond (en het merk evenmin), dat was behoorlijk snel gebeurd, en zonder talloze keren op en neer te rijden).
Heb er eentje ingevoerd verleden jaar en dat was rond die tijd, een Nederlandse 244T, was ingeschreven in NL met APK en alles erop en eraan. Oorspronkelijk kwam deze uit de VS, meer bepaald uit Florida. Was dus echt Nederlandse wagen. Zoals eerder aangegeven in deze topic dient de wagen eerst afgeschreven te worden uit NL en dan geïmporteerd in België. Gewoon invoerdocument + factuur + papieren eigen aan het voertuig presenteren in een douanekantoor. Voertuig in België ingeklaard. Douane overhandigt je het befaamde roze formulier en je gaat naar schouwing.
Natuurlijk in jouw geval heeft de wagen geen APK dacht ik ! Dus niet ingeschreven in NL, Kan dus ook niet uitgeschreven worden uit NL. Want dit bewijs van uitschrijving dien je wel te overhandigen aan het Belgisch douanekantoor.
Maar ik denk aangezien dat het gelijkvormigheidsattest niet meer nodig is, je geen probleem zal ondervinden om het voertuig in te schrijven indien je in het bezit bent van alle VS dokumenten en invoerdokumenten NL.
360GLT (1983) / 240GLT (1984) / 960TDIC (1994) / S90 3.0-24V (1996) /C70 (1998) / V70R (1997) / S70R (1998) / 244 Turbo (1983) /
244 Turbo (1983) / 244 Turbo (1984) / 244 Turbo Intercooler (1984) / 240GL (B200F - 1992) / V40 TDI (2000) / 440 Turbo (1996)
244 Turbo (1983) / 244 Turbo (1984) / 244 Turbo Intercooler (1984) / 240GL (B200F - 1992) / V40 TDI (2000) / 440 Turbo (1996)
Re: invoer vanuit Nederland
wurre schreef:@Rudde : zie garage, witte 780
Dank je, ga eens gaan koekeloeren
360GLT (1983) / 240GLT (1984) / 960TDIC (1994) / S90 3.0-24V (1996) /C70 (1998) / V70R (1997) / S70R (1998) / 244 Turbo (1983) /
244 Turbo (1983) / 244 Turbo (1984) / 244 Turbo Intercooler (1984) / 240GL (B200F - 1992) / V40 TDI (2000) / 440 Turbo (1996)
244 Turbo (1983) / 244 Turbo (1984) / 244 Turbo Intercooler (1984) / 240GL (B200F - 1992) / V40 TDI (2000) / 440 Turbo (1996)
Re: invoer vanuit Nederland
dank voor de reacties,
ga het proberen door hem eerst in te voeren en op O-platen te rijden. Dan kan het een tijd duren, maar kan tenminste zonder garageplaten naar de keuring als "alleenstaand geval" en daarna voor dagelijks gebruik.
Ben benieuwd hoe tijdrovend het gaat zijn, maar het heeft niet veel haast.
De omweg via Nederlands kenteken is in theorie een goede, maar ik heb eerlijk gezegd weinig vertrouwen in de goodwill van de keuringsstations (hoor/lees daar veel slechte verhalen over).
groeten, marco.
ga het proberen door hem eerst in te voeren en op O-platen te rijden. Dan kan het een tijd duren, maar kan tenminste zonder garageplaten naar de keuring als "alleenstaand geval" en daarna voor dagelijks gebruik.
Ben benieuwd hoe tijdrovend het gaat zijn, maar het heeft niet veel haast.
De omweg via Nederlands kenteken is in theorie een goede, maar ik heb eerlijk gezegd weinig vertrouwen in de goodwill van de keuringsstations (hoor/lees daar veel slechte verhalen over).
groeten, marco.
Re: invoer vanuit Nederland
Het oordeel van een Nederlands keuringstation lijkt mij eerlijk gezegd de minst kwade van alle mogelijke opties
Je grootste vijand is de administratieve rompslomp die de import in België met zich zal meebrengen in de huidige 'zonevreemde' toestand van de wagen. Vergeet niet dat je nu met de import zit van een half-Canadese wagen, wat administratief een pak lastiger is dan een gewoon 'Nederlandse' wagen in te voeren. Im- en export tussen Europese landen is immers de meest eenvoudige en vlottere procedure.
Bij de invoer van een wagen uit een Europese lidstaat is GEEN gelijkvormigheidsdocument meer nodig! Dus hoef je de wagen niet te laten keuren als een alleenstaand geval, wat wel het geval is als je de wagen in zijn huidige toestand zal willen inschrijven. Ik kan je alleen maar op het hart drukken om, indien mogelijk, die keuring als alleenstaand geval te vermijden. Geloof me, dat is duizend maal lastiger en onvoorspelbaarder dan je mogelijke bezwaren tegen een Nederlandse keuring.
Indien een uit een andere EU-land geïmporteerde wagen minder dan twee maanden in het land van oorsprong is gekeurd, hoef je in belgië zelfs geen nieuwe keuring te ondergaan. Dan volstaat louter een visuele inspectie.
Je grootste vijand is de administratieve rompslomp die de import in België met zich zal meebrengen in de huidige 'zonevreemde' toestand van de wagen. Vergeet niet dat je nu met de import zit van een half-Canadese wagen, wat administratief een pak lastiger is dan een gewoon 'Nederlandse' wagen in te voeren. Im- en export tussen Europese landen is immers de meest eenvoudige en vlottere procedure.
Bij de invoer van een wagen uit een Europese lidstaat is GEEN gelijkvormigheidsdocument meer nodig! Dus hoef je de wagen niet te laten keuren als een alleenstaand geval, wat wel het geval is als je de wagen in zijn huidige toestand zal willen inschrijven. Ik kan je alleen maar op het hart drukken om, indien mogelijk, die keuring als alleenstaand geval te vermijden. Geloof me, dat is duizend maal lastiger en onvoorspelbaarder dan je mogelijke bezwaren tegen een Nederlandse keuring.
Indien een uit een andere EU-land geïmporteerde wagen minder dan twee maanden in het land van oorsprong is gekeurd, hoef je in belgië zelfs geen nieuwe keuring te ondergaan. Dan volstaat louter een visuele inspectie.
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 21 dec 2013, 21:54
Re: invoer vanuit Nederland
Beste,
ik heb onlangs febr 2014 een volvo van nl naar Belgie overgebracht.(BJ91)
Zelfs voor de gekheid een pvgnr aangevraagd bij een volvodealer in de buurt.( kreeg ik binnen de week), waarom ik dat gevraagd heb? het was weerom een tip van iemand op het forum"als stok achter de deur") en met het oog dat ik er een lichte vracht( in nl grijs kenteken) van wil maken...en ook op de keuring is men niet altijd op de hoogte over wetgeving...(je moet er maar eens je eerste werkdag zo n speciaal geval voor je hebben , ik kan me inbeelden dat als je aan 10 keurmeesters vraagt hoe het nu zit, dat je 10 verschillende antw. krijgt... zucht.
Het kostte me nog geen 50 euro dacht ik...PVG nr heb ik nu netjes op een zelfklever, en heb nu "een verbelgde volvo"...
Hopelijk kom je er echter mee weg over elke te nemen hindernis, om zonder PVGnr.....maar ik heb mijn eindwerk maar liever "af"....
Wat jou betreft:
Als die verkoper zijn (mijns inziens noodzakelijk) deel van de invoer naar NL in orde maakt, en jij het deel NL - Belgie zit je in een faire "first things first' dus: elk de helft van het werk....
Je vraagt dan een witte plaat met zwarte letters aan in GWK grenswisselkantoor( elke stad v betekenis heeft er een al dan niet gekoppeld aan een echt postkantoor, is ook open op zatdag.)
Daar worden de nlandse nrboorden ingegeven aan het loket en krijg je een "schrappingsdocument", oftewel het voertuig w uitgeschreven...
Op ditzelfde moment vraag je de loketbediende om exportplaten.die geeft hij je mee met een inclusieve verzekering voor 2 weken, korter kan ook dacht ik.)
Je kopieert de geschrapte plaat, dus rij je met identiek nr maar ditmaal op witte achtergrond en zwarte letters tot aan de grens.
Nu blijkt dat ALLE europese landen het toelaten om ermee tot diep in je eigen land nog 2 weken rond te rijden( in analogie met je 2 weken verzek die je bettaald hebt) maar Belgie doet hier blijkbaar moeilijk over...
Men vermeldt:een grijze zone in de interpretatie, zo blijkt menig controle dit wel door de vingers te zien... andere weer niet...
Als extra stok achter de deur, vraag je aan jouw verzekering om één dag of een paar dagen jouw huidige verzek. over te zetten op het chassis van de over -te- rijden wagen.(vervangingen)
Doe je eigen nr platen mee van je huidige belgische wagen en je groene verzek papier mee!
Bij controle hang je dan gewoon je Belgische platen in de plaats....of je doet het ergens discreet aan de grensovergang....Dan rij je met je "vervangingwagen.
Wat betreft garageplaten, dit is onlangs (febr 2014) niet meer nodig.
Men heeft ingezien dat dit een hoop nutteloos extra werk, in tijd uitgedrukt, om een garagist te verplichten om met een wildvreemde occasiewagen naar de keuring te moeten.
In Belgie mag men terug zoals vroeger zijn toekomstige wagen aanbieden met eigen nrplaten.
In jouw geval, daar het een invoer is, zou ik de witte nederlandse even gaan tonen bij de keuring om raad te vragen.Vraag hetzelfde bij de douane...
maar ik vermoed dat jij met je douane roosformulier je eigen platen aanvraagt bij DIV en met je eigen Belgische nrplaten mag keuren.
dit is de kers op de taart met een lange gading
Klinkt echter moeilijker dan het is.
Je mag me mailen
bobvansand@telenet.be
ik heb onlangs febr 2014 een volvo van nl naar Belgie overgebracht.(BJ91)
Zelfs voor de gekheid een pvgnr aangevraagd bij een volvodealer in de buurt.( kreeg ik binnen de week), waarom ik dat gevraagd heb? het was weerom een tip van iemand op het forum"als stok achter de deur") en met het oog dat ik er een lichte vracht( in nl grijs kenteken) van wil maken...en ook op de keuring is men niet altijd op de hoogte over wetgeving...(je moet er maar eens je eerste werkdag zo n speciaal geval voor je hebben , ik kan me inbeelden dat als je aan 10 keurmeesters vraagt hoe het nu zit, dat je 10 verschillende antw. krijgt... zucht.
Het kostte me nog geen 50 euro dacht ik...PVG nr heb ik nu netjes op een zelfklever, en heb nu "een verbelgde volvo"...
Hopelijk kom je er echter mee weg over elke te nemen hindernis, om zonder PVGnr.....maar ik heb mijn eindwerk maar liever "af"....
Wat jou betreft:
Als die verkoper zijn (mijns inziens noodzakelijk) deel van de invoer naar NL in orde maakt, en jij het deel NL - Belgie zit je in een faire "first things first' dus: elk de helft van het werk....
Je vraagt dan een witte plaat met zwarte letters aan in GWK grenswisselkantoor( elke stad v betekenis heeft er een al dan niet gekoppeld aan een echt postkantoor, is ook open op zatdag.)
Daar worden de nlandse nrboorden ingegeven aan het loket en krijg je een "schrappingsdocument", oftewel het voertuig w uitgeschreven...
Op ditzelfde moment vraag je de loketbediende om exportplaten.die geeft hij je mee met een inclusieve verzekering voor 2 weken, korter kan ook dacht ik.)
Je kopieert de geschrapte plaat, dus rij je met identiek nr maar ditmaal op witte achtergrond en zwarte letters tot aan de grens.
Nu blijkt dat ALLE europese landen het toelaten om ermee tot diep in je eigen land nog 2 weken rond te rijden( in analogie met je 2 weken verzek die je bettaald hebt) maar Belgie doet hier blijkbaar moeilijk over...
Men vermeldt:een grijze zone in de interpretatie, zo blijkt menig controle dit wel door de vingers te zien... andere weer niet...
Als extra stok achter de deur, vraag je aan jouw verzekering om één dag of een paar dagen jouw huidige verzek. over te zetten op het chassis van de over -te- rijden wagen.(vervangingen)
Doe je eigen nr platen mee van je huidige belgische wagen en je groene verzek papier mee!
Bij controle hang je dan gewoon je Belgische platen in de plaats....of je doet het ergens discreet aan de grensovergang....Dan rij je met je "vervangingwagen.
Wat betreft garageplaten, dit is onlangs (febr 2014) niet meer nodig.
Men heeft ingezien dat dit een hoop nutteloos extra werk, in tijd uitgedrukt, om een garagist te verplichten om met een wildvreemde occasiewagen naar de keuring te moeten.
In Belgie mag men terug zoals vroeger zijn toekomstige wagen aanbieden met eigen nrplaten.
In jouw geval, daar het een invoer is, zou ik de witte nederlandse even gaan tonen bij de keuring om raad te vragen.Vraag hetzelfde bij de douane...
maar ik vermoed dat jij met je douane roosformulier je eigen platen aanvraagt bij DIV en met je eigen Belgische nrplaten mag keuren.
dit is de kers op de taart met een lange gading
Klinkt echter moeilijker dan het is.
Je mag me mailen
bobvansand@telenet.be