Volvo 164 '72
Moderator: Youk
Re: Volvo 164 '72
Geen idee... ben direct van Nederland naar hem gegaan, op keuring gaan ze nie eens zien dat er ooit gas heeft ingezeten, heb juist weest gaan kijken en alles is eruit.
Re: Volvo 164 '72
Zou je kunnen laten weten of je ook de vulleiding, gasleiding en koelvloeistof'omleggingen' aangepast zijn? En wat ze er op de keuring van zeggen?
Trouwens, misschien een idee om preventief de (dubbele) bodem onder de achterbank te laten behandelen? Ze zijn berucht om daar te beginnen roesten en zodra je er een teken van ziet (de dorpels) dan wil dat zeggen dat de hele plaat onder de achterbank open mag om te laten lassen (best wat werk!)
En niet te veel aan je stuur draaien als je stil staat, kost je een berg aan nieuwe rubbers !
Trouwens, misschien een idee om preventief de (dubbele) bodem onder de achterbank te laten behandelen? Ze zijn berucht om daar te beginnen roesten en zodra je er een teken van ziet (de dorpels) dan wil dat zeggen dat de hele plaat onder de achterbank open mag om te laten lassen (best wat werk!)
En niet te veel aan je stuur draaien als je stil staat, kost je een berg aan nieuwe rubbers !
Re: Volvo 164 '72
Thx voor de tips, zal ik zeker nakijken onder die achterbank.
Omleiding koelwater is eruit, gasleidingen compleet eruit, je ziet er niks meer van.
Ieder detail wat met gas te maken heeft, is eruit en ligt onder mn carport, klaar voor een eigenaar van een 144 die grotere tank en dubbele carburateurs wil monteren.
Keuring zal even moeten wachten helaas, paar kleine maar irritante dingen tussengekomen waardoor de 164 even moet wachten.
Maar ik laat het je weten wat ze ervan zeggen, mochten ze toch iets zien nog.
Omleiding koelwater is eruit, gasleidingen compleet eruit, je ziet er niks meer van.
Ieder detail wat met gas te maken heeft, is eruit en ligt onder mn carport, klaar voor een eigenaar van een 144 die grotere tank en dubbele carburateurs wil monteren.
Keuring zal even moeten wachten helaas, paar kleine maar irritante dingen tussengekomen waardoor de 164 even moet wachten.
Maar ik laat het je weten wat ze ervan zeggen, mochten ze toch iets zien nog.
Re: Volvo 164 '72
Het is niet meteen de bodem onder de achterbank, maar de ruimte onder die vloer, zit daar blijkbaar een dubbele constructie die begint te roesten.
Re: Volvo 164 '72
Morgen is D-day.
Keuring gaan.
Bij Marsh een tijdelijke verzekering meegekregen, en ondertussen ook een jaarlijkse verzekering afgesloten.
Vanaf ik mn plaat weet, doorbellen naar hen en dan krijg ik een groene kaart voor volledig jaar.
Keuring gaan.
Bij Marsh een tijdelijke verzekering meegekregen, en ondertussen ook een jaarlijkse verzekering afgesloten.
Vanaf ik mn plaat weet, doorbellen naar hen en dan krijg ik een groene kaart voor volledig jaar.
Re: Volvo 164 '72
K*t..
Draagarm gedemonteerd en bij Booij gebracht, fuseekogel bestellen, uitpersen en nieuwe erin.
Hopelijk eind deze week kan ik terug naar de keuring.
Was enige afkeurpunt, en die kerel heeft echt lopen zoeken.. Auto heeft meer over en weer geschud dan wat anders.
Rubber zag er nog goed uit, naar ons mening niet echt slijtage gevoel maar ja.
Van LPG hebben ze niets meer gezien dus ook niets gezegd. Daar ben ik al blij mee.
Op de kenteken card uit Nederland staat op de achterkant bij brandstof 'B/G' maar daar heeft ze niet naar gekeken naar die papieren, enkel het roze formulier met stempel van douane was van belang.
Knappe jongedame trouwens, die de papieren en lichten controle gedaan heeft.
O en nog een nieuwtje wat ze me vertelde, als er fabrieks-af geen mistlamp achter opzat, moet die ook niet gemonteerd worden. Onlangs verandert in het reglement blijkbaar. Moest ik zelf niks gezegt hebben over bediening mistlamp achter, had er nooit naar gekeken.
Draagarm gedemonteerd en bij Booij gebracht, fuseekogel bestellen, uitpersen en nieuwe erin.
Hopelijk eind deze week kan ik terug naar de keuring.
Was enige afkeurpunt, en die kerel heeft echt lopen zoeken.. Auto heeft meer over en weer geschud dan wat anders.
Rubber zag er nog goed uit, naar ons mening niet echt slijtage gevoel maar ja.
Van LPG hebben ze niets meer gezien dus ook niets gezegd. Daar ben ik al blij mee.
Op de kenteken card uit Nederland staat op de achterkant bij brandstof 'B/G' maar daar heeft ze niet naar gekeken naar die papieren, enkel het roze formulier met stempel van douane was van belang.
Knappe jongedame trouwens, die de papieren en lichten controle gedaan heeft.
O en nog een nieuwtje wat ze me vertelde, als er fabrieks-af geen mistlamp achter opzat, moet die ook niet gemonteerd worden. Onlangs verandert in het reglement blijkbaar. Moest ik zelf niks gezegt hebben over bediening mistlamp achter, had er nooit naar gekeken.
Re: Volvo 164 '72
Proficiat met de aanwinst, al is het nieuws van de keuring natuurlijk wat minder. Maar goed, dat ene punt is nog wel te overzien hé. Wat vond Booij van je kar?
Schrijf je hem in als oldtimer? Wel eigenaardig dat een achtermistlicht niet verplicht zou zijn. Op de website van Goca wordt namelijk het tegendeel vermeld:
Nu, persoonlijk zou ik wel adviseren om sowieso een mistachterlicht te monteren. Veiligheid gaat voor!
EDIT: je hebt blijkbaar al eentje geplaatst, te snel gelezen
Schrijf je hem in als oldtimer? Wel eigenaardig dat een achtermistlicht niet verplicht zou zijn. Op de website van Goca wordt namelijk het tegendeel vermeld:
Link: klik01 april 2014 • Verplicht werkend mistlicht dient aanwezig te zijn voor oldtimers vanaf 15/06/68
Nu, persoonlijk zou ik wel adviseren om sowieso een mistachterlicht te monteren. Veiligheid gaat voor!
EDIT: je hebt blijkbaar al eentje geplaatst, te snel gelezen
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..
Re: Volvo 164 '72
Ik was idd ook op de hoogte van wat er in die link staat, daarom dat ik er eentje monteerde. En zowiezo uit veiligheidsoverweging. Want misten doet het ook voor een oldtimer.
Maar de jongedame heeft daar echt geen aandacht aan gegeven.
Booij zei, mooie kar, goeoe koop gedaan
Maar de jongedame heeft daar echt geen aandacht aan gegeven.
Booij zei, mooie kar, goeoe koop gedaan
Re: Volvo 164 '72
Vermelding over mistachterlicht bij BFOV:
Moet mijn oldtimer voorzien worden van een mistachterlicht?
Sinds de invoering van de nieuwe instructie op 01.04.2014 werd dit door de BFOV uitgeklaard en het antwoord is heel duidelijk:
Ja indien het door de constructeur origineel voorzien werd.
Neen indien het door de constructeur origineel niet voorzien werd. Het is dan ook niet verplicht om er een bij te plaatsen.
http://www.bfov-fbva.be/nl/veel-gesteld ... e-keuring/
Moet mijn oldtimer voorzien worden van een mistachterlicht?
Sinds de invoering van de nieuwe instructie op 01.04.2014 werd dit door de BFOV uitgeklaard en het antwoord is heel duidelijk:
Ja indien het door de constructeur origineel voorzien werd.
Neen indien het door de constructeur origineel niet voorzien werd. Het is dan ook niet verplicht om er een bij te plaatsen.
http://www.bfov-fbva.be/nl/veel-gesteld ... e-keuring/
Re: Volvo 164 '72
Goed nieuws over dat mistachterlicht
En even een snelle foto van een broertje?
En even een snelle foto van een broertje?
Re: Volvo 164 '72
Komt die ook nog ooit op de weg?
Zou leuk zijn op n meeting, mooi naast elkaar
Zou leuk zijn op n meeting, mooi naast elkaar
Re: Volvo 164 '72
Dat is toch het plan ja Maar dat heeft nog wel wat voeten in de aarde (eerst moet de Combi af zijn, dan moet er een andere 164 gesloopt worden en dan moet de techniek van de gesloopte in deze koets).
Re: Volvo 164 '72
A je hebt nog een 2de 164? Goe om te weten, als ik ooit iets nodig heb..
Re: Volvo 164 '72
Zo, goedgekeurd
Maandag DIV, dinsdag hopelijk postbode met Belgische plak.
Maandag DIV, dinsdag hopelijk postbode met Belgische plak.
Re: Volvo 164 '72
Ah bon, ik was niet op de hoogte van de bepalingen omtrent dat mistlicht. Goed dat er duidelijkheid is gebracht.
Proficiat met de keuring! De nummerplaat zal snel in de bus zitten. En dan: rijden!!
Proficiat met de keuring! De nummerplaat zal snel in de bus zitten. En dan: rijden!!
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..