Volvo 164 '72
Moderator: Youk
Re: Volvo 164 '72
Vandaag een pasgetrouwd koppel verrast.
Was al 2 weken geleden afgesproken dat het koppel met de Amazon naar het gemeentehuis zou worden gereden, en gisteren nog beslist om de 164 ook in te schakelen, daar zijn dan uiteindelijk de getuigen in meegereden.
Was wel plezant, en het werd enorm geapprecieerd
Mooiere foto's volgen nog
Wel even goed gelachen, ik en mn schoonvader.
De fotografe probeerde een foto van de ringen te maken, op de kofferklep van da Amazon.
Doosje schoof constant weg, de wagen stond vers in de wax
Was al 2 weken geleden afgesproken dat het koppel met de Amazon naar het gemeentehuis zou worden gereden, en gisteren nog beslist om de 164 ook in te schakelen, daar zijn dan uiteindelijk de getuigen in meegereden.
Was wel plezant, en het werd enorm geapprecieerd
Mooiere foto's volgen nog
Wel even goed gelachen, ik en mn schoonvader.
De fotografe probeerde een foto van de ringen te maken, op de kofferklep van da Amazon.
Doosje schoof constant weg, de wagen stond vers in de wax
Laatst gewijzigd door texaco op 15 apr 2018, 13:40, 2 keer totaal gewijzigd.
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: Volvo 164 '72
Hahaha
Mooie foto's Moet de mijne ook eens doen ..... maarja
Mooie foto's Moet de mijne ook eens doen ..... maarja
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
Re: Volvo 164 '72
Kuisen en in de wax zetten? Hehe mijne dagdagelijkse moet ik ook dringend ne keer kuisen, is al 2 of 3 maand geleden...DJ_Karinsky schreef:Hahaha
Mooie foto's Moet de mijne ook eens doen ..... maarja
De 164 daarintegen is in die periode al 4 kee gewassen
Re: Volvo 164 '72
Prachtig! Ik heb het in december ook (voor het eerst) gedaan: het vervoer van een pasgetrouwd koppel collega's, met de Amazon. Was heel erg leuk om te doen, maar ook wel een beetje stresserend; je weet toch nooit dat er wat misloopt.. Nu ik eraan denk, ik heb nooit foto's ervan op dit forum geplaatst. Bij deze alsnog eentje;
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..
Re: Volvo 164 '72
Das mooi met zo'n lint over de motorkap!
Bij zo'n gemeentehuis, wat meestal in oudere stijl is, altijd leuk om foto's te maken van een oldie, zeker als hij zo opgedressed is
Bij zo'n gemeentehuis, wat meestal in oudere stijl is, altijd leuk om foto's te maken van een oldie, zeker als hij zo opgedressed is
Re: Volvo 164 '72
Thx! Dat is het voordeel van trouwen in Evergem: de plechtigheid gebeurt dan in het Kasteel van Wippelgem. Prachtige locatie. Zelfs op een bewolkte dag.
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..
Re: Volvo 164 '72
Saskia, welk type van brede velgen ligt er op jou amazon ? Dit zijn toch geen kronprinz of lemmerz velgen die origineel door Volvo geleverd werden ?
Re: Volvo 164 '72
Nee, het zijn geen origineel brede velgen. Volgens mij zijn deze verbreed (en dus gelast). Ze zaten er al onder toen ik de Amazon kocht.
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..
Re: Volvo 164 '72
Gisteren heb ik even gekeken naar de 'seat belt reminder', ofte een irritante buzzer + felle lamp op dashboard die werken wanneer de chauffeur zijn gordel niet aan heeft.
Dat werkte niet sinds ik de wagen heb. En ben er ongeveer achter gekomen waarom niet.
Heb eerst en vooral de kabels eens uitgezocht, en ben uiteindelijk bij deze kabels uitgekomen:
2 gele kabels en een zwarte.
De zwarte is voor de achteruitrijlampen, 1 van de gele constante stroom bij contact aan en de andere gele keert terug naar dashboard voor het lampje/buzzer.
Die zouden aangesloten moeten zitten op de vitessebak, maar dat was niet het geval, waren gewoon in isolatie tape geplakt.
Heb gans de bak afgezocht, zelfs met een endoscoop rondgekeken, maar kan nergens de switch vinden waar die 2 verdomde kabeltjes opmoeten.
En ze moeten effectief op de bak op een switch, want buzzer zou normaal gezien enkel werken bij draaiende motor en als hij in versnelling staat.
Heb ze momenteel maar rechtstreeks doorverbonden met elkaar en netjes ingepakt ter bescherming tegen vocht...
De zwarte kabel zit dus op achteruitrijlampen, das ook het enige contactje op de bak...
Doorverbonden en ingepakt...
Zwartje op de bak, achteruitrijlampen.
Heb in een spare parts catalogue gevonden waar er contactjes zouden moeten zitten. Maar dat is dan vooral bij de M410 met overdrive, die heb ik niet, bij mij ist zonder overdrive (M400)
Waar nr 6 staat, dat zou moeten zijn een contact op de 4de versnelling voor de overdrive.
27 ook iets ivm overdrive heb ik al gevonden. Die 26 heb ik nog niks over gevonden. Maar doet er niet echt toe want die contacten heb ik allemaal niet op mn bak.
Maar met het doorverbinden is dit lampje...
Wel in werking gekomen, vanaf ik het contact aanzet.
Dus in grove lijnen werkt het wel. Buzzer heb ik wel uitgetrokken, irritant schijteding
Maar zou met de tijd wel willen dat het werkt zoals het ontworpen is, dus enkel lampje aan als de wagen in versnelling staat.
Wie heeft er ervaring met M400 bakken, al eentje opengesmeten, duidelijke foto's van, ... ?
Dat werkte niet sinds ik de wagen heb. En ben er ongeveer achter gekomen waarom niet.
Heb eerst en vooral de kabels eens uitgezocht, en ben uiteindelijk bij deze kabels uitgekomen:
2 gele kabels en een zwarte.
De zwarte is voor de achteruitrijlampen, 1 van de gele constante stroom bij contact aan en de andere gele keert terug naar dashboard voor het lampje/buzzer.
Die zouden aangesloten moeten zitten op de vitessebak, maar dat was niet het geval, waren gewoon in isolatie tape geplakt.
Heb gans de bak afgezocht, zelfs met een endoscoop rondgekeken, maar kan nergens de switch vinden waar die 2 verdomde kabeltjes opmoeten.
En ze moeten effectief op de bak op een switch, want buzzer zou normaal gezien enkel werken bij draaiende motor en als hij in versnelling staat.
Heb ze momenteel maar rechtstreeks doorverbonden met elkaar en netjes ingepakt ter bescherming tegen vocht...
De zwarte kabel zit dus op achteruitrijlampen, das ook het enige contactje op de bak...
Doorverbonden en ingepakt...
Zwartje op de bak, achteruitrijlampen.
Heb in een spare parts catalogue gevonden waar er contactjes zouden moeten zitten. Maar dat is dan vooral bij de M410 met overdrive, die heb ik niet, bij mij ist zonder overdrive (M400)
Waar nr 6 staat, dat zou moeten zijn een contact op de 4de versnelling voor de overdrive.
27 ook iets ivm overdrive heb ik al gevonden. Die 26 heb ik nog niks over gevonden. Maar doet er niet echt toe want die contacten heb ik allemaal niet op mn bak.
Maar met het doorverbinden is dit lampje...
Wel in werking gekomen, vanaf ik het contact aanzet.
Dus in grove lijnen werkt het wel. Buzzer heb ik wel uitgetrokken, irritant schijteding
Maar zou met de tijd wel willen dat het werkt zoals het ontworpen is, dus enkel lampje aan als de wagen in versnelling staat.
Wie heeft er ervaring met M400 bakken, al eentje opengesmeten, duidelijke foto's van, ... ?
Laatst gewijzigd door texaco op 15 apr 2018, 13:41, 2 keer totaal gewijzigd.
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: Volvo 164 '72
Tenzij er een andere bak in zit bij u ? En dat er origineel een M410 moet inzitten ... of niet ?
anders nog geen ervaringen mee met M400/M410
anders nog geen ervaringen mee met M400/M410
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
Re: Volvo 164 '72
Daar heb ik ook al op gepijst.. maar dan zou er in de console op mn stuur een hendel moeten zitten voor de overdrive + nog wat kabels.
Re: Volvo 164 '72
De OD-schakelaar zit normaal kort na het koppelingshuis aan de bovenzijde van de versnellingsbak (zie 6 op uw tekening). Ongeveer ter hoogte van het tandwiel van de 3e versnelling. Mss is hij er uitgehaald omdat hij niet meer werkte. Wss zit er nu een stop in. Onderscheid tss 400 en 410 is niet zo groot, alleen is de as van een 410 versterkt tov 400. Heeft Volvo moeten vaststellen bij een 400 te zwak.
26 is normaal voor uw achteruitlicht.
26 is normaal voor uw achteruitlicht.
240 = Echt zweeds staal op rubberen banden.
Re: Volvo 164 '72
Achterlicht contactje zit bij de mijne aan de andere kant. Verder geen schakelaars op mn blok.
Re: Volvo 164 '72
Foefelaree! Niet origineel, maar dat vermoede je wel al. Je moet eens een andere 164 bekijken om te vergelijken.
240 = Echt zweeds staal op rubberen banden.