remschijf amazon

Stel hier al je technische vragen over Volvo en Volvo-oldtimers.

Moderator: Youk

Plaats reactie
Gebruikersavatar
SVENSK TIGER
Berichten: 98
Lid geworden op: 08 feb 2010, 19:05

remschijf amazon

Bericht door SVENSK TIGER » 30 nov 2012, 19:00

Afgelopen weekend "gereden tot op het ijzer" :oops: . Gevolg lichte schade binnenzijde remschijf, maar nog wel bruikbaar denk ik.

Nu is mijn vraag of het afdraaien (of wat zeg je daartegen) van de schijf nog gedaan wordt en aan te raden is. Een nieuwe remschijf kost al snel 175 €/stuk (beide kanten moeten vervangen worden natuurlijk).

Wat kosten een nieuwe remschijf in het volvo magazijn ? Iemand een idee ?

Alvast dank voor jullie wijze raad :wink: .

Gebruikersavatar
robin168
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 aug 2011, 17:40
Locatie: Heist op den berg

Re: remschijf amazon

Bericht door robin168 » 30 nov 2012, 21:08

Het afdraaien zal nog wel mogelijk zijn waarschijnlijk , aan te raden , daar kan ik niet op antwoorden , het hangt veel af van hoe dik de schijf nog is zou ik denken .

robin
volvo 480 1988 (knal)-rood
altijd intresse in een pre 50 pv ...

Gebruikersavatar
volvop31
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 nov 2004, 19:31
Locatie: Schoten

Re: remschijf amazon

Bericht door volvop31 » 30 nov 2012, 21:36

"Toevallig" :D weet ik dat ge met de Amazon rittensport (=rally) rijdt, daarom raad ik zeker nieuwe schijven aan!
One old Volvo for life

Karel
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 okt 2011, 19:43

Re: remschijf amazon

Bericht door Karel » 30 nov 2012, 22:49

En kosten remschijven van een amazon dan zoveel meer dan van een 240.

Hier zijn op de witte 240 van mijn broer de twee voorste vervangen en nieuwe blokken derop en voor minder dan hetgeen jij zegt lag alles hier en 't waren geventileerde schijven van Brembo.
Het werk deden we uiteraard zelf.

En zoals reeds gezegd je doet rittensport (net zoals wij) en schijven afdraaien heeft tot gevolg dat ze dunner worden en dus vlugger krom zullen trekken omdat die net iets heviger belast worden dan anders.

Gebruikersavatar
volvop31
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 nov 2004, 19:31
Locatie: Schoten

Re: remschijf amazon

Bericht door volvop31 » 30 nov 2012, 23:00

Bij een amazon zit de schijf aan de naaf. Daarom duur (denk ik).
One old Volvo for life

Gebruikersavatar
SVENSK TIGER
Berichten: 98
Lid geworden op: 08 feb 2010, 19:05

Re: remschijf amazon

Bericht door SVENSK TIGER » 30 nov 2012, 23:27

volvop31 schreef:Bij een amazon zit de schijf aan de naaf. Daarom duur (denk ik).
Klopt volledig.
Karel schreef:En kosten remschijven van een amazon dan zoveel meer dan van een 240.

Hier zijn op de witte 240 van mijn broer de twee voorste vervangen en nieuwe blokken derop en voor minder dan hetgeen jij zegt lag alles hier en 't waren geventileerde schijven van Brembo.
Het werk deden we uiteraard zelf.

En zoals reeds gezegd je doet rittensport (net zoals wij) en schijven afdraaien heeft tot gevolg dat ze dunner worden en dus vlugger krom zullen trekken omdat die net iets heviger belast worden dan anders.
Misschien toch naar een 240 overstappen dan, al gaat daar ene niet tevreden mee zijn :shock: :cry: .

Gebruikersavatar
volvop31
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 nov 2004, 19:31
Locatie: Schoten

Re: remschijf amazon

Bericht door volvop31 » 01 dec 2012, 11:37

Amazon houden!!!! :D
Of Amazon houden en daarnaast een 240 als werkpaard (= dagelijkse wagen).
One old Volvo for life

Karel
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 okt 2011, 19:43

Re: remschijf amazon

Bericht door Karel » 01 dec 2012, 13:28

Yep,

you amazon wegdoen is zonde, zeker zoals hij daar nu bij staat!

edit: hoe zit dat dan met het feit dat als je nieuwe koopt je oude moet inleveren?

Versteken ze die dan of lassen ze der nieuwe op?

Gebruikersavatar
stef25042504
Berichten: 332
Lid geworden op: 21 okt 2004, 21:03
Locatie: Bilzen

Re: remschijf amazon

Bericht door stef25042504 » 01 dec 2012, 14:28

Waarom denken mensen om occassie stukken te kopen voor dingen die verslijten?
Half versleten stukken gaan dan ook maar de helf van de tijd mee en je bent veel minder zeker dat ze werkelijk goed zijn.
Als je remschijven nieuw kunt kopen, nieuw kopen, niet twijfelen.
Het gaat om uw veiligheid.

arnodoomen
Berichten: 69
Lid geworden op: 11 nov 2011, 17:18
Locatie: Ham 3945

Re: remschijf amazon

Bericht door arnodoomen » 04 dec 2012, 23:24

hallo, afdraaien zou kunnen als ze niet te dun worden en ze worden zwakker nieuwe kosten ongeveer 175 euro per stuk.m.v.g.

amazongrietje
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 sep 2012, 18:24

Re: remschijf amazon

Bericht door amazongrietje » 16 dec 2012, 11:29

Schijven laten afdraaien of trommels uitdraaien is ook niet zo goedkoop en schijven afdraaien is zeer gevaarlijk ivm kromtrekken. Op gebied van remmen nooit twijfelen en altijd nieuw kopen, ook klauwen enzovoort altijd nieuwe steken, kost iets meer maar remmen kunnen uw leven redden en ook dat van uw mooie amazon.
Je wil voor enkele euro's minder toch niet uw mooi amazonneke in de prak rijden !! Trommels is een ander verhaal. Bij trommels is het meestal alleen maar een randje dat moet weggedraaid worden en trommels zullen minder rap krom trekken en de remkracht achteraan is ook stukken minder dan vooraan. Voorste remmen bepalen het remgedrag van de auto en moeten 100% in orde zijn en occasie stukken zijn niet aan te raden voor remmen te gebruiken.

Plaats reactie