GT-stuur verwijderen

Stel hier al je technische vragen over Volvo en Volvo-oldtimers.

Moderator: Youk

Plaats reactie
Amazoniac
Berichten: 80
Lid geworden op: 16 jun 2006, 16:42
Locatie: Antwerpen

GT-stuur verwijderen

Bericht door Amazoniac » 06 mei 2013, 13:38

Volvoïsten,

De sloop gaat hier verder...GT-stuur van Amazon halen begint bij het verwijderen van het plastic claxonplaatje. Maar hoe ?
Volgens NL-forum is er achteraan het stuur een gaatje waarlangs je met bv. een inbus op de achterkant van het logo kan tikken tot het loskomt.
Ik vind wel een gaatje achteraan het stuur in de metalen rand maar voel enkel metaal en geen plastic plaatje. Langs voor met een mes (schroevedraaier is te dik) lukt ook niet.
Ik wil vermijden dat het logo breekt. Zo'n stuur is al lastig te vinden, dus enkel het logo zeker niet.

Iemand ervaring met het zonder brokken verwijderen van dit plaatje ?

Thnx,

Amazoniac

The_Saint
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 jun 2004, 21:50

Re: GT-stuur verwijderen

Bericht door The_Saint » 06 mei 2013, 21:24

Het is niet moeilijk,
achter de onderste (middelste) spaak zit een klein gaatje,
daar moet je iets lang en dun insteken (bv dunne schroevendraaier) en lichtjes duwen en het centrale gedeelte komt eruit.
Er zit maar 1 gaatje in het stuur, dus het kan eigenlijk niet verkeerd gaan...

Zeker NIET langs de voorkant mbv een schroevendraaier het claxongedeelte eruit proberen te krijgen, want dit loopt gegarandeert verkeerd af..

Mocht je het stuur willen verkopen, mag je me steeds een bericht sturen, ik ben nog op zoek naar een goed stuur...

Veel succes!

Amazoniac
Berichten: 80
Lid geworden op: 16 jun 2006, 16:42
Locatie: Antwerpen

Re: GT-stuur verwijderen

Bericht door Amazoniac » 09 mei 2013, 12:17

@ The_Saint,

Bedankt voor de gouden tip die ik nodig had !
Foto's van de operatie volgen in " mijn restauratieproject Amazon 133 van 1968"

Amazoniac

P.S.: Stuur is enige dat ik heb, dus helaas niet te koop. Embleem was beetje beschadigd voor ik er aan begon (misschien van vroegere operatie), maar als ik zie wat ze vragen voor een GT-stuur mét embleem kan ik daar wel mee leven.

Amazoniac
Berichten: 80
Lid geworden op: 16 jun 2006, 16:42
Locatie: Antwerpen

Re: GT-stuur verwijderen

Bericht door Amazoniac » 07 okt 2013, 19:49

Na lang stilliggen (zomertijd is familietijd) terug aan de Volvo begonnen. Nu het plaatje van mijn GT-stuur is, zit ik met het volgende: hoe stuur verwijderen ?

De moer kreeg ik al van de as, maar nu ? Is daar een speciale trekker voor nodig ? Llinks en rechts van de centrale as (met klaxonschakelaar in) zie ik twee schroefgaten.

Bedankt,

James

Plaats reactie