motor demonteren

Stel hier al je technische vragen over Volvo en Volvo-oldtimers.

Moderator: Youk

Plaats reactie
amazongrietje
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 sep 2012, 18:24

motor demonteren

Bericht door amazongrietje » 20 mei 2013, 20:05

Toen ik de eerste keer een motor demonteerde van een amazon (was voor restauratie) heb ik de motor met de versnellingsbak tesamen eruit gehaald aangezien me dit gemakkelijker leek.
Maar nu heb ik een amazon op de grond staan (zonder smeerput) in een tent om hem te herspuiten. Om de motorruimte te herspuiten heb ik de motor eruit gehaald en de kom van de ambriage en de versnellingsbak laten zitten. Dit leek me makkelijker omdat ik moeilijk onder de auto kan om de versnellingsbak en cardans los te maken.
Mijn vraag is eigenlijk.. bij het terug monteren van de motor werkt het misschien makkelijker om de versnellingsbak steun los te maken zodat de versnellingsbak beter tegen de motor kan ineenschuiven ? Of kantel ik de motor zodanig dat de prise as van de versnellingsbak in de motor schuift tijdens het zakken van de motor ?

Gebruikersavatar
Volv_oholic
Site Admin
Berichten: 537
Lid geworden op: 27 mar 2004, 20:47

Re: motor demonteren

Bericht door Volv_oholic » 20 mei 2013, 20:54

Je kan de motor vrij gemakkelijk terugplaatzen op de pries-as terwijl de boite er nog onder hangt, als de radiator er ook uit is, en de schroef van de fan, heb je plaats om de motor zo te monteren.
Wel moet je opletten dat je de as goed in de koppeling past met de vertanding.

Volv

Plaats reactie