Pagina 1 van 1

remschijf amazon

Geplaatst: 30 nov 2012, 19:00
door SVENSK TIGER
Afgelopen weekend "gereden tot op het ijzer" :oops: . Gevolg lichte schade binnenzijde remschijf, maar nog wel bruikbaar denk ik.

Nu is mijn vraag of het afdraaien (of wat zeg je daartegen) van de schijf nog gedaan wordt en aan te raden is. Een nieuwe remschijf kost al snel 175 €/stuk (beide kanten moeten vervangen worden natuurlijk).

Wat kosten een nieuwe remschijf in het volvo magazijn ? Iemand een idee ?

Alvast dank voor jullie wijze raad :wink: .

Re: remschijf amazon

Geplaatst: 30 nov 2012, 21:08
door robin168
Het afdraaien zal nog wel mogelijk zijn waarschijnlijk , aan te raden , daar kan ik niet op antwoorden , het hangt veel af van hoe dik de schijf nog is zou ik denken .

robin

Re: remschijf amazon

Geplaatst: 30 nov 2012, 21:36
door volvop31
"Toevallig" :D weet ik dat ge met de Amazon rittensport (=rally) rijdt, daarom raad ik zeker nieuwe schijven aan!

Re: remschijf amazon

Geplaatst: 30 nov 2012, 22:49
door Karel
En kosten remschijven van een amazon dan zoveel meer dan van een 240.

Hier zijn op de witte 240 van mijn broer de twee voorste vervangen en nieuwe blokken derop en voor minder dan hetgeen jij zegt lag alles hier en 't waren geventileerde schijven van Brembo.
Het werk deden we uiteraard zelf.

En zoals reeds gezegd je doet rittensport (net zoals wij) en schijven afdraaien heeft tot gevolg dat ze dunner worden en dus vlugger krom zullen trekken omdat die net iets heviger belast worden dan anders.

Re: remschijf amazon

Geplaatst: 30 nov 2012, 23:00
door volvop31
Bij een amazon zit de schijf aan de naaf. Daarom duur (denk ik).

Re: remschijf amazon

Geplaatst: 30 nov 2012, 23:27
door SVENSK TIGER
volvop31 schreef:Bij een amazon zit de schijf aan de naaf. Daarom duur (denk ik).
Klopt volledig.
Karel schreef:En kosten remschijven van een amazon dan zoveel meer dan van een 240.

Hier zijn op de witte 240 van mijn broer de twee voorste vervangen en nieuwe blokken derop en voor minder dan hetgeen jij zegt lag alles hier en 't waren geventileerde schijven van Brembo.
Het werk deden we uiteraard zelf.

En zoals reeds gezegd je doet rittensport (net zoals wij) en schijven afdraaien heeft tot gevolg dat ze dunner worden en dus vlugger krom zullen trekken omdat die net iets heviger belast worden dan anders.
Misschien toch naar een 240 overstappen dan, al gaat daar ene niet tevreden mee zijn :shock: :cry: .

Re: remschijf amazon

Geplaatst: 01 dec 2012, 11:37
door volvop31
Amazon houden!!!! :D
Of Amazon houden en daarnaast een 240 als werkpaard (= dagelijkse wagen).

Re: remschijf amazon

Geplaatst: 01 dec 2012, 13:28
door Karel
Yep,

you amazon wegdoen is zonde, zeker zoals hij daar nu bij staat!

edit: hoe zit dat dan met het feit dat als je nieuwe koopt je oude moet inleveren?

Versteken ze die dan of lassen ze der nieuwe op?

Re: remschijf amazon

Geplaatst: 01 dec 2012, 14:28
door stef25042504
Waarom denken mensen om occassie stukken te kopen voor dingen die verslijten?
Half versleten stukken gaan dan ook maar de helf van de tijd mee en je bent veel minder zeker dat ze werkelijk goed zijn.
Als je remschijven nieuw kunt kopen, nieuw kopen, niet twijfelen.
Het gaat om uw veiligheid.

Re: remschijf amazon

Geplaatst: 04 dec 2012, 23:24
door arnodoomen
hallo, afdraaien zou kunnen als ze niet te dun worden en ze worden zwakker nieuwe kosten ongeveer 175 euro per stuk.m.v.g.

Re: remschijf amazon

Geplaatst: 16 dec 2012, 11:29
door amazongrietje
Schijven laten afdraaien of trommels uitdraaien is ook niet zo goedkoop en schijven afdraaien is zeer gevaarlijk ivm kromtrekken. Op gebied van remmen nooit twijfelen en altijd nieuw kopen, ook klauwen enzovoort altijd nieuwe steken, kost iets meer maar remmen kunnen uw leven redden en ook dat van uw mooie amazon.
Je wil voor enkele euro's minder toch niet uw mooi amazonneke in de prak rijden !! Trommels is een ander verhaal. Bij trommels is het meestal alleen maar een randje dat moet weggedraaid worden en trommels zullen minder rap krom trekken en de remkracht achteraan is ook stukken minder dan vooraan. Voorste remmen bepalen het remgedrag van de auto en moeten 100% in orde zijn en occasie stukken zijn niet aan te raden voor remmen te gebruiken.