Mijn Combi. Hij loopt!
Moderator: Youk
Re: Mijn Combi. Bodem afwerken
Het wordt er een met de looks van een type 1 en de rest samenraapsel van de rest (van twee wordt er één goede gemaakt). Aangezien het een gasbak wordt/is zal het uiteraard een carbu zijn/worden, maar met de kop van een injectie
Deze dus... Maar ter zijner tijd komt er wel een topic over!
Deze dus... Maar ter zijner tijd komt er wel een topic over!
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: Mijn Combi. Bodem afwerken
Van die injecties gaan er niet veel meer overschieten vrees ik ... meestal zit het systeem vast na enkele jaren stilstand en de meesten weten er geen weg mee. Geen idee of er nog aan delen te geraken is, wellicht wel.
Leuke foto, succes met het project !
Leuke foto, succes met het project !
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
Re: Mijn Combi. Bodem afwerken
Zie bij een oude auto ook niet echt het nut van injectie, zeker niet als je hem ook nog eens op gas zet...
Re: Mijn Combi. Bodem afwerken
Iets meer vermogen en een beetje zuiniger. Maar dat is ook maar relatief natuurlijk. Een LPG-installatie is wel mogelijk, maar minder eenvoudig.
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..
Re: Mijn Combi. Bodem afwerken
Of dat zuiniger zijn bij een 164 nu écht van belang is... Ding zuipt sowieso als een Ier!
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: Mijn Combi. Bodem afwerken
Vraag dat eens aan Volvo, waarom maken ze een P1800 met injectie ... tjah
164 injectie heeft 160-175? pk en 240?Nm. De gewone dubbele carb "maar" iets van 145pk en 220?Nm.
Vanaf +/- 1989 was't allemaal injectie, gedaan met de carburatoren. Met injectie valt meer te bereiken en is zuiniger door geen continue inspuiting meer te hebben, ook nodig voor het milieu tegenwoordig. Maar bij de toenmalige 164/eerste 240's was er nog niet veel sprake van milieu eisen . enz.
164 injectie heeft 160-175? pk en 240?Nm. De gewone dubbele carb "maar" iets van 145pk en 220?Nm.
Vanaf +/- 1989 was't allemaal injectie, gedaan met de carburatoren. Met injectie valt meer te bereiken en is zuiniger door geen continue inspuiting meer te hebben, ook nodig voor het milieu tegenwoordig. Maar bij de toenmalige 164/eerste 240's was er nog niet veel sprake van milieu eisen . enz.
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
Re: Mijn Combi. Bodem afwerken
Milieu is een goede reden voor injectie inderdaad. Maar op een oldtimer wil ik liefst zo weinig mogelijk electronica. En een goede 164 met goed afgestelde carbs zou sneller zijn dan een injectie. Wat er echt van aan is weet ik niet.
Maar zoals ik al zei,ik wil geen tijd en moeite steken in een auto met computers en/of injectie. Dus zowel de combi als elke andere auto waar ik tijd in steek zullen een carb worden of zijn!
Maar zoals ik al zei,ik wil geen tijd en moeite steken in een auto met computers en/of injectie. Dus zowel de combi als elke andere auto waar ik tijd in steek zullen een carb worden of zijn!
Re: Mijn Combi. Bodem afwerken
Met carbs kan je veel meer omdat je dan met de nokenas kan spelen
De injectie is standaard te beperkt en daarom niet veel sneller te maken
De injectie is standaard te beperkt en daarom niet veel sneller te maken
amazon 1968 / v50 2007
www.volvo-forum.nl
www.volvo-forum.nl
Re: Mijn Combi. Bodem afwerken
Dus jij beweert dat je bij een injectie geen andere nokkenas kan plaatsen? Ik vrees dat die stelling niet klopt hoorpieter007 schreef:Met carbs kan je veel meer omdat je dan met de nokenas kan spelen
De injectie is standaard te beperkt en daarom niet veel sneller te maken
Re: Mijn Combi. Bodem afwerken
Je kan wel een andere plaatsen maar je kan er niet zoveel verschillende en vooral veel snellere insteken
de injectie kan dat niet aan
Intussen heeft tinustuning wel een aantal die kunnen gebruikt worden
http://www.tinustuning.nl/1-onderdelen-nokkenassen.html
Als je echt een snelle nokkenas wil dan moet er programeerbare injectie op
de injectie kan dat niet aan
Intussen heeft tinustuning wel een aantal die kunnen gebruikt worden
http://www.tinustuning.nl/1-onderdelen-nokkenassen.html
Als je echt een snelle nokkenas wil dan moet er programeerbare injectie op
amazon 1968 / v50 2007
www.volvo-forum.nl
www.volvo-forum.nl
Re: Mijn Combi. Bodem afwerken
Trouwens, om nog even offtopic te gaan, een mooie foto gekregen van de vorige eigenaar van de 164...
Zo gaat hij er dus uitzien
En straks krijgt de Combibodem trouwens nog een laagje zink. Paar testen verbeteren en dan kunnen we naar de garage
Zo gaat hij er dus uitzien
En straks krijgt de Combibodem trouwens nog een laagje zink. Paar testen verbeteren en dan kunnen we naar de garage
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: Mijn Combi. Bodem afwerken
Amai, is die foto lang geleden genomen ? Heeft wel betere tijden gekend precies
Ja die D-jetronic ... beter met een carb, dan ga je minder problemen hebben
Ja die D-jetronic ... beter met een carb, dan ga je minder problemen hebben
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
Re: Mijn Combi. Bodem afwerken
Zo, vandaag had ik én tijd én was het warm genoeg in de garage om te kunnen schilderen. Dus heeft de Combi een laag (grijze) primer gekregen!
en
Nu zit er op de bodem dus een laag zink, 3 lagen Zinga en een laag primer. Dit weekend met wat geluk de auto kantelen en de andere kant ook een laag primer geven. Dan kan die in de Paasvakantie in de groene verf en terug op de grond
en
Nu zit er op de bodem dus een laag zink, 3 lagen Zinga en een laag primer. Dit weekend met wat geluk de auto kantelen en de andere kant ook een laag primer geven. Dan kan die in de Paasvakantie in de groene verf en terug op de grond
Re: Mijn Combi. Bodem afwerken
Wat voor problemen zou ik hiermee krijgen op de keuring? Zouden ze het merken/zien en er over zagen?
http://www.volvo-parts.nl/nl/remschijf- ... set-a.html
Een ombouwset om achteraan ook schijven te hebben op de Combi... En nuttig of eigenlijk gewoon weg gegooid geld omdat trommels even goed voldoen?
http://www.volvo-parts.nl/nl/remschijf- ... set-a.html
Een ombouwset om achteraan ook schijven te hebben op de Combi... En nuttig of eigenlijk gewoon weg gegooid geld omdat trommels even goed voldoen?
Re: Mijn Combi. Bodem afwerken
Goh, of ze het merken, zal afhangen van hun kennis over de Volvo Amazon en/of hun bereidheid om hierover al dan niet opzoekingen te doen. Feit is dat een Amazon NOOIT geleverd is met schijfremmen achteraan. Het is nooit een officiële optie geweest, dus schijfremmen achteraan zijn voor de keuring dus steeds verboden wegens niet origineel.
In feite voldoen de trommelremmen achteraan ruimschoots. Enkel als je een caravan gaat trekken in de Alpen of iets dergelijks, dan zullen de trommelremmen makkelijk warm lopen door het gebrek aan ventilatie. Maar dat is sowieso een beetje de achillespees van trommelremmen. Ik zou een conversie enkel overwegen als je zwaar gaat upgraden in motorvermogen en dergelijke. Als het allemaal sneller gaat, dan moet het natuurlijk ook blijven remmen. Als je dat niet doet, lijkt het me een maat voor niets en het risico op miserie op de keuring zeker niet waard.
In feite voldoen de trommelremmen achteraan ruimschoots. Enkel als je een caravan gaat trekken in de Alpen of iets dergelijks, dan zullen de trommelremmen makkelijk warm lopen door het gebrek aan ventilatie. Maar dat is sowieso een beetje de achillespees van trommelremmen. Ik zou een conversie enkel overwegen als je zwaar gaat upgraden in motorvermogen en dergelijke. Als het allemaal sneller gaat, dan moet het natuurlijk ook blijven remmen. Als je dat niet doet, lijkt het me een maat voor niets en het risico op miserie op de keuring zeker niet waard.
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..