Sinds enkele maanden ligt er een nieuwe B20 in mijn Amazon. De twee gereviseerde SU carburateurs deden het prima de eerste 1200 km en toen begon de miserie. De eerste carbu spuit benzine met een straal waar Pisman jaloers op is. Nieuwe naalden gekocht (met kunststof kopjes) en nieuwe vlotters. Eens 50 km gereden zonder problemen maar dan begon het weer. Een benzinefilter geplaatst tussen de benzinepomp en de cabu's, de carbu's al diverse keren gekuist maar niets aan te doen. Dat is nu bijna twee maand en ik begin het kotsbeu te worden. Heeft iemand een soortelijk probleem (achter de rug)?
Jammer dat ik geen brandverzekering heb....
H6 carburateurs kunnen gevaarlijk zijn!
Moderator: Youk
- Amazon1966
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 15:34
- Locatie: Meise
- Contacteer:
H6 carburateurs kunnen gevaarlijk zijn!
Zij die willen met Volvo rijden moeten geen mannen met baarden zijn. Jan, Piet, Joris en Corneel, die hebben baarden maar rijden niet met Volvo.
- Volv_oholic
- Site Admin
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 27 mar 2004, 20:47
- Amazon1966
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 15:34
- Locatie: Meise
- Contacteer:
- Amazon1966
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 15:34
- Locatie: Meise
- Contacteer:
H6 carburateurs
Niets blijkt te helpen! Ben ik nu de enige in dit land die dit meemaak? Frustratie alom dus. De enige mogelijkheid is de Amazon laten takelen en hopen dat men het vindt. Wat een miserie toch!
Zij die willen met Volvo rijden moeten geen mannen met baarden zijn. Jan, Piet, Joris en Corneel, die hebben baarden maar rijden niet met Volvo.
- stef25042504
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 21 okt 2004, 21:03
- Locatie: Bilzen
SU's
Mijn ervaring met SU's is heel anders.
Met totaal versleten SU's bleek de motor toch altijd te starten alleen de CO en het verbruik waren niet juist te regelen.
Nu dat ze gereviseerd zijn draait hij prima en is hij goed af te stellen.
Volgens mij zit het probleem in de vlotters. De ventieltjes moeten goed werken en goed afgesteld staan. Anders loopt de benzine over.
Best ook goede afdichtingen voor de deksel van de vlotterkamer.
Groetjes Stef
Met totaal versleten SU's bleek de motor toch altijd te starten alleen de CO en het verbruik waren niet juist te regelen.
Nu dat ze gereviseerd zijn draait hij prima en is hij goed af te stellen.
Volgens mij zit het probleem in de vlotters. De ventieltjes moeten goed werken en goed afgesteld staan. Anders loopt de benzine over.
Best ook goede afdichtingen voor de deksel van de vlotterkamer.
Groetjes Stef