De opening in de rubber van de silentblocks van de onderste draagarm vooraan. Naar welke kant moet deze gericht staan voor deze er in geperst worden?
Dit staat niet in het werkplaatshandboek en kan het zo niet vinden op de fora.
mvg Hans
Positie silentblocks onderste draagarm volvo 140
Moderator: Youk
- Volv_oholic
- Site Admin
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 27 mar 2004, 20:47
De flensen moeten inderdaad naar achter wijzen, zo duwt de wagen ook de voorste bus er niet uit. Hier had ik nog een foto van gevonden
Nu enkel de opening in de rubber:
Als de kracht op de binnenste bus richting dit gat staat kan hij als het ware uit zen rubber tegen de andere bus gedrukt worden met alle gevolgen van dien.
Gepaling van de kracht in de binnenste bus (in theorie met een stilstaande auto)
De draagarm ruwweg in multiframe gestoken geeft volgende krachten:
De kracht op de buitenste bus van de onderste draagarm staat dus naar onder en naar binnen gericht, uit actie en reactie volgt:
De binnenste bus krijgt dus een kracht naar boven en naar buiten. De opening zou dus in principe naar onderen mogen staan met een licht draai naar binnen. Uit de foto zou dit ongeveer kunnen kloppen al kan er 120
Nu enkel de opening in de rubber:
Als de kracht op de binnenste bus richting dit gat staat kan hij als het ware uit zen rubber tegen de andere bus gedrukt worden met alle gevolgen van dien.
Gepaling van de kracht in de binnenste bus (in theorie met een stilstaande auto)
De draagarm ruwweg in multiframe gestoken geeft volgende krachten:
De kracht op de buitenste bus van de onderste draagarm staat dus naar onder en naar binnen gericht, uit actie en reactie volgt:
De binnenste bus krijgt dus een kracht naar boven en naar buiten. De opening zou dus in principe naar onderen mogen staan met een licht draai naar binnen. Uit de foto zou dit ongeveer kunnen kloppen al kan er 120
- Volv_oholic
- Site Admin
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 27 mar 2004, 20:47
Hum, uit ervaring zou ik toch voorzichtig zijn, hoor!Volv_oholic schreef:knap studiewerk, zover had ik erzelf nog niet op nagedacht.
Toen ik mijn bussen vervangen heb, heb ik ze gewoon terug in dezelfde positie gestoken als de oude....
Volv
Ik zal hier niet alle manquementen opsommen van mijn P1800 , maar ik kan je verzekeren dat een paar "Jozefs" in de garages werken.